Hoe kunnen wij u ontzorgen:
MK Advies en Administratie bied door haar jaren lange ervaring ondersteuning voor uw gehele of gedeeltelijke administratie. denk hierbij aan:
- Financiële administratie

- Online boekhouden
- Jaarrekening
- Belastingaangiftes
- Financieel advies
- Inhuur allround administrateur
- Wegwerken administratieve achterstanden
Al onze ondersteuning is maatwerk, hoe kunnen wij je helpen administratief te ontlasten en daardoor ruimte te bieden voor je eigen business?
Hoe doen we dat dan zoal?
Administratie
Elke maand wordt je administratie volledig bijgewerkt. Alle facturen die je naar klanten hebt verstuurd, de bonnetjes en inkoopfacturen die je hebt ontvangen, en je bankafschriften worden zorgvuldig verwerkt. Hierdoor heb je maandelijks een helder overzicht van je inkomsten, uitgaven en de winst die je hebt behaald.
Btw-aangifte per maand of per kwartaal
Elke ondernemer is verplicht om omzetbelasting (BTW) aangifte te doen. In de regel moet je de BTW over je verkopen afdragen en kun je de BTW over je inkopen terugvragen. Bij een gezonde onderneming betekent dit doorgaans dat je BTW moet betalen, hoewel er uitzonderingen zijn, zoals verlegde BTW of import-BTW.
De BTW-aangifte wordt meestal per kwartaal ingediend, met deadlines aan het einde van april, juli, oktober en januari. Elk kwartaal ontvang je een overzicht van je BTW-aangifte, waarin staat of je moet betalen of dat je een terugbetaling ontvangt. De aangifte wordt direct naar de Belastingdienst gestuurd, zodat je nooit te laat bent of boetes riskeert. Je hebt altijd toegang tot je administratie en kunt in real-time zien hoe de BTW-aangifte eruit zal zien, zodat er geen verrassingen zijn.
Toegang tot je eigen online administratie
Als je wilt kun je 24/7 toegang krijgen tot je eigen online administratie.
Maand- Kwartaal -en jaaroverzichten (V&W en balans) en jaarrekening
Elke maand of kwartaal ontvang je een financieel overzicht, inclusief de winst- en verliesrekening, de balans en een BTW-overzicht van de afgelopen periode.
Aan het einde van elk jaar krijg je een jaaroverzicht van het voorgaande jaar. Dit bevat een winst- en verliesrekening, de balans en een duidelijke toelichting. Voor een B.V. ontvang je een jaarrekening die voldoet aan de standaarden van de Kamer van Koophandel, zodat deze jaarlijks gedeponeerd kan worden.
Inkomstenbelasting
Eke jaar, uiterlijk in juni, moet bijna iedereen aangifte doen voor de Inkomstenbelasting. Deze aangifte is persoonlijk en staat los van je onderneming. Als je een eenmanszaak hebt, valt het resultaat (winst of verlies) onder je persoonlijke aangifte.
De aangifte voor de inkomstenbelasting wordt volledig voor je verzorgd, inclusief die van je fiscale partner, vaak degene met wie je samenwoont of mee getrouwd bent. Uiteraard wordt er samen met jou gecontroleerd of alle aftrekposten zijn meegenomen, zodat je niet te veel belasting betaalt.
Ook voor particulieren verzorgen wij de aangiften ! Besloten Vennootschap: VPB Aangifte & AVA
Bij een Besloten Vennootschap (B.V.) is het belastingregime anders en valt de onderneming onder de Vennootschapsbelasting (VPB). De regels voor de VPB zijn strenger, en de aangifte wordt dan ook in overleg met jou verzorgd.
Naast de VPB-aangifte moet je als B.V. ook een jaarrekening deponeren bij de Kamer van Koophandel. Daarnaast ben je verplicht om jaarlijks een Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) te houden.
Uiteraard wordt er samen met jou gecontroleerd of alle aftrekposten correct zijn meegenomen, zodat je niet te veel belasting betaalt en ervoor zorgt dat je voldoet aan alle wettelijke verplichtingen en formaliteiten.
Overstapservice
Veel ondernemers zien op tegen het overstappen naar een ander administratiekantoor, maar dat is helemaal niet nodig.
Vaak werken ondernemers al samen met een boekhoudkantoor of accountant. Om de overstap zo soepel mogelijk te maken, bieden wij een overstapservice aan. Je hoeft alleen de overzichten van de voorgaande maanden per e-mail te sturen. Als je ergens niet uitkomt, nemen wij contact op met je huidige boekhoudkantoor en zorgen wij ervoor dat alles geregeld wordt.
Handige APP Exact Online en of eigen emailadres
Je kunt eenvoudig je bonnetjes, facturen en documenten delen via je eigen app of een unieke e-mail. Geen gedoe met kopiëren of papieren rompslomp. Na bijvoorbeeld een tankbeurt maak je simpelweg een foto van het bonnetje, deze kun je daarna weggooien.
Zo is het wel zo gemakkelijk en handig !
Automatische koppeling met je bank
We koppelen je administratie eenmalig aan je zakelijke bankrekening, en daarna gaat de rest vanzelf. Je bankrekening wordt in realtime bijgewerkt, zodat je altijd een actuele administratie hebt en een duidelijk overzicht van je financiële situatie. Dat maakt het zaken doen een stuk makkelijker!
Belastingen
Wij verzorgen voor u alle voorkomende belastingaangiften:
- Omzetbelasting
- Inkomstenbelasting
- Vennootschapsbelasting
- Dividendbelasting